.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Analiza rumuńskiego rynku wyrobów kosmetycznych i środków czyszczących na podstawie danych rynkowych z 2013 i 2014 roku.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-04-07 08:29:41
analizy rynkowe

W roku 2014 Rumuni wydali na wyroby kosmetyczne ponad 3,5 mld Lei (około 800 mln Euro), z czego jedynie 5% stanowiła sprzedaż on line. Ogólnie rzec biorąc, badania rynku wykazały, że Rumuni nadal wolą dokonywać zakupów wyrobów kosmetycznych w sposób tradycyjny, a mianowicie w sklepach.

W roku 2014 Rumuni wydali na wyroby kosmetyczne ponad 3,5 mld Lei (około 800 mln Euro), z czego jedynie 5% stanowiła sprzedaż on line.  Ogólnie rzec biorąc, badania rynku wykazały, że Rumuni nadal wolą dokonywać  zakupów wyrobów kosmetycznych w sposób tradycyjny, a mianowicie w sklepach. Tutejszy rynek należy do jednego z najmniej rozwiniętych w Europie z wydatkami  jedynie około 40 Euro/ rok na 1 mieszkańca, czyli 3,3 Euro na miesiąc. Dla porównania, we Francji średnie miesięczne wydatki na wyroby kosmetyczne są o 4-5 razy wyższe. W pozostałych krajach europejskich przypada miesięcznie ponad 8 Euro na wyroby kosmetyczne na 1 mieszkańca. Powyższa sytuacja jest łatwa do wytłumaczenia poprzez istnienie dużych różnic w wyskości  średniego miesięcznego wynagrodzenia w krajach europejskich. Dla informacji - wyskość średniego miesięcznego wynagrodzenia w Rumunii wynosi około 550 Euro brutto zaś we Francji wynosi ono ponad 2100 Euro brutto.

Zapraszamy do lektury załączonej analizy przygotowanej przez WPHI Bukareszt.




Pliki do pobrania

Analiza rumuńskiego rynku wyrobów kosmetycznych na podstawie danych rynowych z 2013 i 2014 roku
docx | 37.28 KB
Pobierz